Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Špaldové sušienky s brusnicami a orechami / Spelt flour cookies with cranberries and walnuts

štvrtok 19. decembra 2013


Tak na týchto sušienkach som normálne závislá. Už som ich piekla 3 krát a za každým som dúfala, že aspoň niečo ostane na Vianoce, ale to nehrozí. Výhodou týchto sušienok je to (samozrejme okrem toho, že sú jednoduché), že sú o niečo zdravšie ako ostatné klasické vianočné pečivo. Síce v tých množstvách v ktorých som ich zjedla ja, už sa asi o zdraví ani hovoriť nedá :-). Neviem, ako je to u Vás, ale nám vianočné pečivo najviac chutí pred Vianocami.

Maslo vymiešame s cukrom, pridáme žĺtok a pokračujeme v miešaní. Do misy prisypeme obe múky, vanilku, citrónovú kôru, brusnice a orechy. Miešame (ideálne v robote), kým sa cesto nespojí, potom ho vyklopíme na potravinársku fóliu a vyformujeme valček s priemerom cca 5cm a dáme poriadne vychladiť do chladničky, alebo na chvíľu do mrazničky. Krájame na 1 - 1,5 cm kolieska (cca 20ks), ktoré ešte trošku roztlačíme (nemusí byť, ale ja mám rada, keď je každá sušienka trošku nepravidelná). Presunieme na plech s papierom na pečenie a pečieme cca 15 minút, kým nie sú jemne zlaté, v rúre rozohriatej na 170°C.


Príjemné vianočné pečenie prajem. 


I am already addicted to this cookies. I've baked them for 3 times already and each time I hopped that at least something would last until Christmas, but that is impossible. The advantage of this cookies is, not only that the preparation is simple, but also they are healthier than other Christmas treats. Although in such quantities I have already eaten them, one can not talk about health any longer :-). I do not know how about you, but in our household, Christmas sweets taste even better before Christmas.



Mix butter with sugar until pale, add egg yolk and continue mixing. Sift both flours in the bowl followed by vanilla, lemon zest, cranberries and walnuts. Mix alltogether (in the standmixer it is pretty easy)  until the dough joins together, then wrap it up in cling film, and form the roll with about 5 cm in diameter  and refrigerate until firm or put it in the freezer for a while. Cut it to 1-1.5 cm thick circles  (you should get about 20 pcs) and press down on top of them a little (this is not necessary but I like it when they are not evenly flat). Move them on the tin linned with parchment paper and bake in the oven preheated to 170° C for about 15 minutes until they are slightly golden brown.

Enjoy your Christmas baking time.

2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

To sú veľmi dobré sušienky. Ja som miesto vlašských orechov dala lieskové oriešky ..dobrá mňamka a hlavne rýchle. Vďaka za ďalší super recept ;-).

4ts povedal(a)...

Super Evka som velmi rada, ze pokracujes v testovani :-) ja som ich pred Vianocami zjedla aj za 5tich :-D a je super ze do nich mozes dat hocico....

Zverejnenie komentára