Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Granola so semienkami / Seeds granola

pondelok 28. januára 2013

Recept na domácu granolu som sa chystala pridať už dlhšie. Je zdravá, chutná, výživná a neskutočne jednoduchá na prípravu. Čo vlastne tá granola je? Odpoveď je jednoduchá. Sú to zapečené, ochutené vločky. Keď prídete na to, aké je to jednoduché pripraviť si ich doma, určite ich už nebudete kupovať. Existuje nekonečne veľa možností ako si ju ochutiť... Fantázii sa medze nekladú. Ja som tento krát pripravila granolu so semienkami. Vy si do tej vašej môžete namiešať čokoľvek podľa vašej chuti. Ja ju mám najradšej s jogurtom, alebo ako "chrumky", tú dózu z fotky som ešte v ten deň zjedla na posedenie...:-)

 

Granola:

150g ovsených vločiek
4 p.l. ľanových semienok
4 p.l. slnečnicových
semienok 
2 p.l. tekvicových semienok 
1 p.l. sezamu
2 hrste vlašských orechov
3 p.l. slnečnicového oleja
4 p.l. medu


 



Všetky ingrediencie poriadne premiešame, vysypeme na plech vyložený papierom na pečenie a rovnomerne rozprestrieme. Pečieme na 150°C cca 30 minút do chrumkava. Počas pečenia 2-3 krát premiešame. Necháme vychladnúť a odložíme do vzduchotesnej nádoby.

Dobrú chuť.
 


I have been plannig to post homemade granola recipe for a longer time. It is healthy, tasty, nutritious, and incredibly easy to prepare. What exactly granola is? The answer is simple. It is flavored and baked oatmeal. When you find out how easy it is to prepare it at home, you won't definitely buy it any more. There are endless possibilities how to make your own... Imagination has no limits. For this time I have prepared multi-seeds granola. You can combine anything according to your taste. I prefer it with yoghurt for breakfast, or as a healthy snack for evening. The content of a  container on upper picture was gone the same evening, the picture was taken... :-)


Granola:


150g oat flakes
4 tbsp flax seeds
4 tbsp sunflower seeds
2 tbsp pumpkin seeds
1 tbsp sesame
2 handfuls of walnuts
3 tbsp sunflower oil
4 tbsp honey


Mix well all ingredients and spread evenly on baking tray lined with baking paper. Bake for about 30 minutes at 150°C until crispy. Mix it 2-3 times during the baking time. Let it cool and store in an airtight container.

Enjoy.

6 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Dnes som to vyskúšala a už nikdy nebudem kupovať, mňamka, ďakujem ;-)

4ts povedal(a)...

Super, Evka tak to som veeelmi rada, ze chuti. U nas je to to iste od kedy som zacala robit vlastnu inu uz nechceme :-)

Unknown povedal(a)...

Od kedy si to sem zavesila, stále som to chcela vyskúšať. Dostala som sa k tomu až dnes večer :) Mám len jednu otázku, je v poriadku, keď tie zrniečka od seba treba odlamovať? Lebo moja granola bola po vychladnutí jeden plát, ktorý som musela rozlámať. Asi som tam dala o jednu lyžicu medu naviac, možno preto? Či to mám nabudúce piecť menej?
Ale inak to je skvelé, mňam :)

4ts povedal(a)...

Ivka tak to sa velmi tesim, ze si to vyskusala. :-) Ano je to v poriadku aj ked to treba rozlamat. Ono to stuhne v procese chladnutia a vtedy sa vytvori ta chrumkavost. Ale ja to zvyknem mat celkom krehke takze ako to naberam lame sa to same. A pokojne si pridaj viac medu alebo cohokolvek podla chuti. Ja ju pripravujem skoro kazdy druhy den a uz len od oka vsetko davam, zamiesam a upeciem. A ak sa ti zda, ze prilis stmavla, tak pec kratsie cca 20 min a uvidis.

Unknown povedal(a)...

Super vďaka :-)

Unknown povedal(a)...

Super vďaka :-)

Zverejnenie komentára