Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Z mojej knižnice... / From my bookshelf...

pondelok 25. februára 2013




























































Ako sa moja vášeň k jedlu a vareniu prehlbovala, tak som začala častejšie a častejšie vyhľadávať práve knihy spojené s varením. Nemusia to byť nutne kuchárske knihy. Mám rada aj rôzne cestopisy spojené s opisom miestnych zvykov a jedál, alebo pôvod rôznych ingrediencií, ich účinky na naše zdravie, no proste všetko, čo sa jedla týka.

Po posledných Vianociach sa moja zbierka kuchárskych kníh pekne rozrástla :-) a tak som sa rozhodla, že na blog pridám novú rubriku "Z mojej knižnice...", kde Vám pravidelne predstavím knihu, ktorú práve čítam, čo ma v nej zaujalo, prípadne nezaujalo.... Považujem za veľmi dôležité neustále sa vzdelávať, nie len v práci, ale aj vo veciach čo nás robia šťastnými...naše hobby... a tak sa vzdelávam :-) A teda, že sa mám v čom, veď je tak strašne veľa rôznych kuchýň, ingrediencií a postupov o ktorých som v živote nepočula a toľko chutí, ktoré by som rada ochutnala. Kniha mi dá inšpiráciu skúsiť nové veci, rozvinie moju fantáziu a ja už rozmýšľam, čo by som s ktorým receptom urobila.

Takže k dnešnej knihe od Rachel Khoo - The little Paris kitchen. O tejto knihe som sa dozvedela ešte v lete z časopisu BBC Good Food, kde ju predstavovali a ja som už vtedy vedela, že sa mi bude páčiť táto mladá kuchárka žijúca v Paríži, študujúca na renomovanej  akadémii Le Cordon Bleu, v retro šatách, Eiffelovka, piknik v parku, večera s priateľmi  a pekné fotky z maličkého bistra alebo miestnej tržnice.... Ešte som ju ani nečítala a už som sa tam videla.... ako brázdim Paríž na svojom červenom bicykli v prednom košíku bageta vzadu čerstvá zelenina z miestneho trhu.... (aspoň také mám predstavy o Paríži ja :-)) Dosť bolo snívania vráťme sa späť ku knihe.

Kniha stručne, prehľadne, s veľmi peknou grafikou a fotografiami sprevádza svetom francúzskej kuchyne očami mladej Angličanky. Tak ako prináša základné recepty francúzskej kuchyne, vysvetľuje aj jej základy. Kniha je prehľadne rozdelená na časti ako snack-y, letný piknik, večera s priateľmi či dezerty. Čo mám na kuchárskych knihách najradšej je ten príbeh. Príbeh, ako a kedy recept vznikol, zaujímavosti o použitých ingredienciách, či samotný príbeh autora viažúci sa k danému jedlu. Vôbec mi pritom nevadí, keď sa autor trošku viac rozpíše predtým, než sa dostane k samotnému receptu. Mne osobne štýl písania tejto knihy vyhovuje. Vyskúšala som z nej napríklad slaný koláč, do ktorého som zužitkovala klobásku a cheddar a taktiež som sa inšpirovala receptom na paštétu (ktorá mala na Silvestra úspech). Určite vyskúšam ešte viacero receptov z tejto knihy. Na obrázku môžete vidieť Madeleines, podľa receptu z tejto knihy. Jedná sa o ľahučký vanilkový, piškótový koláčik, ktorý si každý môže dokončiť podľa vlastnej chuti. Či už použijete malinový džem, lemon curd, čokoládu, alebo iný druh krému, nedá sa na nich čo pokaziť.


Madeleines

3 celé vajcia spoločne so 130g cukru mixujeme do peny. V miske zmiešame 200g roztopeného masla, 20g medu, 60ml mlieka a 1 čl. vanilkového extraktu a pridáme do vyšľahaných vajec. Do misky si preosejeme 200g hladkej múky a 10g prášku do pečiva a opatrne primiešame do vaječnej zmesi. Necháme minimálne hodinu odležať v chladničke. Rúru predhrejeme na 190°C a formičky si vymažeme maslom a vysypeme múkou. Do každej dáme cca 1p.l cesta a pečieme 5 minút potom stiahneme teplotu na 160°C a pokračujeme v pečení ešte 5 minút, alebo kým sú okraje pekne zlaté. Podávame s príchuťou podľa vlastného výberu.



As my passion for food and cooking had been growing, I began to search for more and more books related with cooking. It doesn’t necessarily need to be cookbooks. I love for example books about travels, accompanied with description of local customs and food, or the origin of various ingredients and their impact on our health, simply everything related with food.

After the last Christmas, my collection of cookbooks has grown nicely :-). So I have decided to add a new blog section titled: “From my bookshelf..." where I will introduce book which I currently read, what interested me about it, or didn’t.... I think it is very important to study regularly, not only at work but also things that make us happy... our hobby... and thus I am studying :-). And let me tell you, there is so much to study. There are so many different cuisines, ingredients and techniques around the world, which I have never heard about and so many flavors which I would like to taste. A book gives me inspiration to try new things, develop my imagination and offers me a challenge to start thinking what I can do with each recipe.

So let’s take a look at today's book by Rachel Khoo - The little Paris kitchen. I read about this book for the first time in one of the last year’s summer editions of BBC Good Food magazine, where she was presented and I immediately knew that I would like it. Young chef, living in Paris, studying at the famous Le Cordon Bleu academy, wearing retro style clothes, Eiffel Tower, picnic in the park, dinner with friends, ...pretty pictures from tiny little bistro or local market... I did not even read a book and yet I saw myself living such life.... riding my red bike around Paris, basket full of baguettes in front and fresh vegetable from the local market in the back.... Ok, enough of dreaming and let’s get back to the book, (but this is how I am imagining it :-))

The book clearly and in an engaging way, accompanied with very nice graphics and pictures, introduces the world of French cuisine through the eyes of a young Englishwoman. Inside you can find classic recipes of French cuisine, as well as her explanations of the basics. The book is divided into sections such as snacks, summer picnic and dinner with friends or desserts. What I like the most about cookbooks in general is the story. The story about how and where the recipe originated, interesting facts about the ingredients or the author’s story related with the recipe. And it does not bother me at all, when the author writes down a little more before the recipe itself. I personally like the style of writing in this book. I have already tried to cook a cake, where I managed to use sausage and cheddar from the fridge and also I got inspired by a recipe for pâté (which celebrated success on the New Year's Eve party). I will definitely try even more recipes from this book. On the picture you can see the so called Madeleines, baked according to a recipe from this book. It is a light vanilla sponge cake which can be finished according to the taste. Either you use raspberry jam, lemon curd, chocolate or any other kind of cream, you simply can’t miss.

Madeleines

Beat 3 whole eggs together with 130g of sugar until frothy and pale. In a bowl, mix together 200g melted butter, 20g of honey, 60ml of milk and 1tsp of vanilla extract and add mixture to the beated eggs. In another bowl, sift together 200g flour and 10g of baking powder and fold it carefully to the egg mixture. Leave to rest in the fridge for at least 1 hour. Preheat the oven to 190°C and butter and flour your tins and pour in the around 1tbsp of batter and bake 5 minutes then decrease the temperature to 160°C and bake 5 more minutes or until the edges starts to be golden brown. Serve with topping according to your taste.

4 komentáre:

ILLA povedal(a)...

Krasna kniha, dufam, ze aj mne sa ju podari zohnat.. mimochodom nadherny blog aj fotky!! pozyvam Vas aj ja na ten svoj, prave prebieha giveaway :)) www.ladyymarmelade.blogspot.com

4ts povedal(a)...

Janka, dakujem velmi pekne som rada, ze sa paci. Knihu si urcite zozen, bude sa ti pacit :-) ja som ju kupila cez Amazon. A dakujem za pozvanie idem sa pozriet :-)

Mery13 povedal(a)...

Zuzka ďakujem za milu návštevu u mňa :-) to je dobre že si sa mi pripomenula, trošku som pozabudla. Tie Madeleines sú na fotke pri tej nádhernej červenej šáločke, tak vyzerajú?...
A ešte poprosím nedalo by sa nahodiť receptík z tej knihy tu paštétu o ktorej píšeš? Prajem krásny večer.

4ts povedal(a)...

No bude aj pasteta, mam ju na zozname, len este neviem kedy :-)
Madeleines som piekla v trosicku inych formickach nez je original, ale neuskodilo im to :-)

Zverejnenie komentára