Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Rýchla korenená zeleninová polievka s červenou šošovicou / Fast spicy red lentil and vegetable soup

nedeľa 2. februára 2014


Táto polievka je v poslednom čase moja top a za posledný týždeň som ju pripravovala už dva krát. Je výdatná, plná chuti a extrémne rýchla. Ja totižto nie som Jamie Oliver a väčšinou nestihnem pripraviť 15 minútové jedlá za 15 minút, ale táto polievka je naozaj rýchla.



Takže vám rýchlo popíšem prípravu. V robote si na hrubo nastrúhame mrkvu, stonky zeleru, petržlen a cibuľu. Všetko restujeme v hrnci na troške olivového oleja. Na záver restovania pridáme nasekaný cesnak, nastrúhaný kúsoku zázvoru, garam masalu, kurkumu, koriander, čili (podľa chuti). Pridáme červenú šošovicu zalejeme vodou a necháme uvariť do mäkka. Na záver dochutíme soľou. Podávame s bielym jogurtom a prípadne čerstvým čili podľa chuti. 

Vravela som, že to bude rýchle :-)

Dobrú chuť!

This soup's been my favourite in the recent time. Last week I prepared it twice. It is hearty, full of flavor and extremely fast. I'm definitelly not Jamie Oliver and I am usually not able to manage cook 15-minutes meals in 15 minutes, but this soup is fast enough.




So I just quickly describe you the preparation. Coarsely chop carrots, celery stalks, onion and parsley in the food processor. Fry everything on a splash of olive oil for a few minutes, then add chopped garlic and chopped small piece of ginger and stir together. Add about 1tsp of garam masala spice, 1tsp of turmeric, 1tsp of ground coriander and chilli according to your taste and then add red lentils, pour in the water and let cook until tender. Season with salt. Serve with yogurt and some fresh chilli if you like it hot.

I told you it would be quick :-)

Enjoy !

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

... taká sa páči aj mne :-) ... len kde kúpiť to korenie? D

Anonymný povedal(a)...

...taka rychla sa mi paci, len kde kupim korenie garam masala?? :P

Anonymný povedal(a)...

vsetko to korenie sa da kupit v exotickych (indickych) potravinach, pripadne v Marks & Spencer potravinach alebo by nieco take mohli mat v hypertescu (su tam kutiky roznych svetovych kuchyn - aj indickej), tak snad zozenies..

Unknown povedal(a)...

jedli sme, super :)

4ts povedal(a)...

Jeeej super tu je debata aj bezo mna :-) to sa velmi tesim. K tym koreniam suhlasim + doplnim ze garam masalu mavaju aj v bio obchodoch.

Anonymný povedal(a)...

koreniny som nakúpila v bio predajni a polievočka už rozváňa..super recept..vďaka :-)

4ts povedal(a)...

Tak to som velmi rada a dufam, ze aj chutila :-)

Zverejnenie komentára