Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Mandľovo-broskyňový "Pie"

utorok 30. októbra 2012

























































Keď som v septembri na trhu kúpila už jedny z posledných broskýň, myslela som si, že ostanú na zjedenie, len tak na čerstvo, ale ako som tak listovala v septembrovom Apetite, našla som recept, ktorého ingrediencie som mala na moje potešenie všetky doma. K nedeľnému obedu som preto pripravila tento zaujímavý dezert s intenzívne mandľovou plnkou. Dezert je dosť výdatný, ale keď som si v knihe „Bio Abecedář od Hanky Zemanovej“ prečítala aké sú vlastne mandle zdravé, hneď som mala lepší pocit. Takže tu sú dôvody prečo si pripraviť túto mandľovú lahôdku:
-  mandle chránia kĺby pred artrózou,
- zlepšujú kvalitu kože, vlasov a nechtov,
- chránia zubnú sklovinu,
- chránia srdce a cievy a dokonca, že vraj ich Ayurvéda považuje za najhodnotnejšie orechy pre rozvoj intelektu. No čo viac si môžeme priať...

Takže, tu je recept na tento mandľovo-broskyňový koláč. Obsah tuku a cukru neriešte, veď všetky tie pozitívne účinky mandlí a nepochybne aj broskýň to predsa musia vyvážiť :-)

500 g lístkového cesta
2-3 broskyne
175 g mletých mandlí
50 g opražených mandľových lupienkov + na ozdobu
250 g mascarpone
25 g mäkkého masla
150 g trstinového cukru + na posypanie
2 vajcia
½ č. lyžičky mandľového extraktu


Vyložte dno koláčovej formy (s odoberateľným dnom) papierom na pečenie a vložte do nej rozvaľkaný plát lístkového cesta a na 200°C pečte 20 minút na slepo*. Potom korpus pečte odkrytý ešte 15 minút. Cesto by malo byť upečené do zlata. Kým sa korpus pečie, broskyne si nakrájajte na dieliky a zmiešajte suroviny na náplň. Po vybratí korpusu z rúry ho naplňte pripravenou zmesou a poukladajte naň broskyne do vami želaného tvaru, posypte lyžicou trstinového cukru a opraženými mandľovými lupienkami. Koláč dajte piecť na cca 40 minút do rúry a znížte teplotu na 180°C. Pred podávaním nechajte vychladnúť.

* - Cesto zakryté papierom na pečenie a zaťažené napríklad fazuľou. Pozn. Fazuľu po pečení nevyhadzujte, nechajte vychladnúť a odložte si ju na ďalšie použitie.

2 komentáre:

Ajka povedal(a)...

Vypadá úžasně, musím vyzkoušet:-)
Ajka

4ts povedal(a)...

Urcite vyskusajte je vyborny :-)

Zverejnenie komentára