Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Tekvicový "Pie"

streda 31. októbra 2012


























































Nemohla som sa dočkať tekvicovej sezóny práve kvôli tomuto koláču. Je to už taká naša jesenná klasika. Tento „pie“ je niečo iné než na čo sme boli zvyknutí, ako konzistenciou, tak chuťou. Prvý krát som tento koláč piekla minulú jeseň, ako reakciu na tekvicovú sezónu a recept v Apetite. Výsledok ma veľmi milo prekvapil.  Nie veľmi sladká, krémová konzistencia tekvicovej náplne, s chuťou blížiacej sa zimy (obsahuje totižto korenie ako škoricu, zázvor, nové korenie a muškátový orech). Táto kombinácia určite príjemne zahreje a uspokojí chuť na sladké, aj v tomto ročnom období. Doplniť ho môžete tak ako ja šľahačkou s medom a karamelizovanými tekvicovými semienkami, alebo ako hovorí originálny recept šľahačkou s javorovým sirupom a pekanovými orechmi.

Tekvice pochádzajú z Mexika, ale asi najviac si ich spájame s Amerikou a sviatkom Halloween. Tradične sa tekvicový koláč pripravuje ako dezert na Thanksgiving day. Na jeseň počas tekvicovej sezóny sa v Amerike predáva veľa výrobkov ochutených práve ako „pumpkin pie“, napríklad káva, zmrzlina alebo jogurty.
Na tento koláč môže byť použitá akákoľvek tekvica, aj keď ja preferujem tú maslovú pre jej sýto oranžovú dužinu a príjemne sladkú chuť, ktorá sa pečením ešte zintenzívni. Originál recept hovorí napríklad o varení v mikrovlnke, ale ja by som tento spôsob prípravy určite nezvolila. Recept, podľa ktorého som postupovala ja, je zo septembrového Apetitu 2011, ale ten istý recept nájdete aj na bbcgoodfood.

Tekvicový „pie“:
 
500g krehkého cesta (ja som pre tento krát krehké cesto nahradila hneteným a výsledok bol super, recept nájdete nižšie)
550 g tekvice
175 g trstinového cukru
2 vajcia
150 ml šľahačky
1 č.l. škorice
1 č.l. mletého nového korenia
1 č.l. mletého zázvoru
štipka muškátového oriešku

Tekvicu upečieme v rúre, zakrytú alobalom do mäkka. Rozvaľkáme cesto a vložíme ho do pripravenej formy na „pie“. Korpus pečieme na slepo v rozohriatej rúre na 200°C cca 15-20 minút. Odkryjeme papier na pečenie aj so záťažou, ktorú sme použili a korpus pečieme ešte cca 10 min do zlata. Kým sa nám pečie korpus pripravíme náplň tak, že rozmixujeme všetky ingrediencie na náplň do hladka. Náplň vylejeme na pripravený korpus a pečieme na 160°C hodinu. Podávame s vyšľahanou šľahačkou preliatou medom a karamelizovanými tekvicovými semienkami.

Hnetené cesto:

250 g hladkej múky
100 g hnedého cukru
125 g masla
1 vajíčko
½ prášku do pečiva
1 čajová lyžička vanilkového extraktu

Všetko spolu prehnetieme a dáme cca na 30 min do chladničky, s cestom pracujeme ďalej podľa receptu.
Keď sa Vám zvýši cesto, upečte si z neho sušienky :-)

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Veľmi pekné... Teším sa na ďalšie príspevky.

4ts povedal(a)...

ďakujem :-)

Unknown povedal(a)...

Zuzka, dnes som ho upiekla, je vynikajúci, mňam ;-)

4ts povedal(a)...

Super Evka, to sa veľmi teším :-)

Zverejnenie komentára