Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Gurmán fest Košice 2013

nedeľa 7. júla 2013

Pred dvoma týždňami sa v Košiciach konala gurmánska udalosť roka a to košický Gurmán Fest. Túto akciu som si predsa nemohla nechať ujsť, a tak sa so svojimi dojmami a fotkami delím aj s vami. Som veľmi rada, že sa takáto akcia udomácnila na Slovensku okrem Bratislavy aj v Košiciach. Podľa môjho názoru sa teší veľkej obľube. Na jednom mieste tu je možné ochutnať zaujímavé menu najlepších košických reštaurácií a zároveň sa dozvedieť niečo zaujímavé pri prezentáciách kuchárov a rôznych spoločností. Piatkový aj sobotný večer zakončili koncerty kapiel. Akcia sa už po druhý krát konala vo veľmi peknom areáli košickej botanickej záhrady a aj tohto roku mala veľmi príjemný a uvoľnených charakter.

Ponuka jedál bola pestrá a zaujímavá. Počnúc kombináciou ingrediencií ako napr. maldonská soľ zafarbená červenou kapustou, spolu so škvarkami z kačacej kože na domäka upečených kačacích prsiach, červenou repou varenou vo víne a chrenovou šľahačkou až po hamburger, steaky, alebo tataráky. Ja osobne som ocenila lokálnosť niektorých jedál a využitie surovín z nášho okolia ako napr. ovčieho a kozieho syra, či quichu so žihľavou a slaninkou. Taktiež som si pochutnala na rozplývajúcom sa jeleňovi na omáčke zo smrčkov. Páči sa mi, že viacero reštaurácií sa rozhodlo pripraviť naše klasické suroviny ako krúpy, cvikla, alebo krupica a dať im trošku fantázie a nový šat.



Niektorí si dali záležať aj na vizuálnej stránke svojich stánkov, čo jednoznačne zvýšilo atraktivitu. Napríklad reštaurácia Villa Reggia s ich kredencom, lavičkou pred stánkom a dekoráciami ma oslovili hneď na úvod a to nehovorím o veľmi milom a zhovorčivom personále. Vizuálne jednoznačne najviac upútal stánok Kubbo Select a ich vínna fiesta s výborným výberom vín. Posedenie v ich altánku, pri kvalitnom vínku ... ani sa mi nechcelo odísť. Piatkový večer ukončila kapela Jazzabell veľmi príjemným koncertom.

V sobotu na obed program na hlavnom pódiu odštartovalo zdravé varenie Zdravých trhov. To je nový Košický projekt, ktorý sa mi veľmi páči a som rada, že sa konečne niekto ujal farmárskych trhov aj v Košiciach. Aj keď zatiaľ v malom, ale s veľkým potenciálom. Verím tomu, že sa to v Košiciach ujme a ľudia začnú intenzívnejšie vyhľadávať lokálne a hlavne kvalitné sezónne produkty, čo je mimochodom celkom náročná vec.

Celý deň rovnako ako v piatok sa na hlavnom pódiu striedali kuchári, a ako každý rok sa predstavil aj Jaroslav Žídek, u ktorého ma najviac zaujala príprava karfiolu na štýl kuskusu. To určite musím vyskúšať.

Pri zaujímavom vstupe španielskeho vinára Raúla Péreza sme si trošku potrénovali našu španielčinu. S týmto vinárom sa večer konala v rámci vínnej fiesty aj riadená ochutnávka vín.





Samozrejme, že na Gurmán Feste bolo viacero kvalitných vín a z lokality východného slovenska sa predstavilo aj známe vinárstvo Macik. Tento krát som veľmi ocenila nápad ako šitý pre tieto horúce dni a to vínne long drinky. Ja viem niekto by mohol namietať, že dobré víno netreba ničím kaziť. Na jednej strane súhlasím, na druhej strane vínka doplnené čerstvým ovocím ako jahody alebo melón sa skvelo dopĺňali a ako osvieženie mi padli naozaj vhod a boli presne to, na čo som mala chuť.



Takže to bol v skratke z mojho pohľadu tohtoročný Gurmán fest v Košiciach. Pôvodne som si myslela, že v tomto termíne budem na gurmánskom festivale The Taste of London, ale človek mieni a práca mení :-)
Prajem pekný deň a určite mi dajte vedieť aj vaše postrehy či už z tejto akcie, alebo iného kvalitného podujatia, kde sa snúbi dobré jedlo a príjemná atmosféra.

Zuzana

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

...škoda, že mi to toho roku nevyšlo ... podľa fotiek muselo byť super :-) D

Mery13 povedal(a)...

Uf...škoda že som skôr o tom feste nič nevedela :-( muselo tam byť fajn, fotky tomu nasvedčujú, sú nádherné ako vždy. Pozdravujem a prajem krásne dni.

4ts povedal(a)...

Dakujeme, som rada, ze sa fotky pacia. Aj Vam prajem krasne slnecne a tvorive dni :-) Na buduci rok dam na FB skor informaciu, ze sa kona Gurman fest, urcite to stoji za navstevu.

Anonymný povedal(a)...

Ahojky - zdravím z Čech.
Fotky nádherné a to nemluvím o atmosféře - protože krásné prostředí spojedné s dobrým jídlem a osvěžením - to musela být bomba.
Hodně dalších příjemných dnů přeje HAPA
/kreativní babka patchworka/

4ts povedal(a)...

Mila Hapa dakujem za milu navstevu :-) akcie, kde je dobre jedlo to je moje. Prijemne leto prajem :-)

Zverejnenie komentára