Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Špaldový koláč s ríbezľami / Spelt flour cake with red currants

pondelok 29. júla 2013


Toto je taká extra rýchla, letná, ako by povedali Česi "buchta" s ovocím. Pekne vláčna a nadýchaná. Tento krát som ju pripravila s domácimi ríbezľami, ale výborne funguje aj s višňami, alebo iným ovocím dokonca aj kompótovým. Je to o niečo zdravší variant, keďže obsahuje špaldovú aj celozrnnú múku, trstinový cukor muscovado a mlieko som nahradila vodou. 



Múku preosejeme do misky a v ďalšej miske si vymiešame žĺtka s cukrom, pridáme vanilkový extrakt, vodu a olej a zmes nalejeme do suchých ingrediencií. Vyšľaháme sneh z dvoch bielkov do tuha a po častiach primiešame do cesta. Cesto prelejeme do vymazanej a múkou vysypanej formy a na vrch dáme ríbezle. Pečieme v rúre predohriatej na 170°C cca 35 minút.

Dobrú chuť!
This is such a nicely soft, fluffy and extra quick summer fruit cake. This time I decided to prepare it with the currants from our garden, but it works perfectly well with other fruits like for example cherries or even with the compoted fruit. This is a little healthier version since it contains mix of spelt flour and whole grain spelt flour, muscovado sugar and milk is replaced by water.



Sift the flour into the bowl and in another bowl mix together egg yolks with sugar until pale, add vanilla extract, water and oil and pour it into the dry ingredients mixture. Beat two egg whites until stiff and mix it gradually into the batter. Pour the batter into a slightly greased and floured cake pan and sprinkle with the red currants. Bake in the preheated oven at 170 ° C for about 35 minutes.

Enjoy!

4 komentáre:

Mery13 povedal(a)...

Je fantastický a hlavne rýchla príprava :-) Dnes som ho robila, ale my po ríbezľach už máme len spomienku v špajzke, tak som dala maliny a zajtra bude s černicami. Krásne fotky, dík za inšpiráciu.

4ts povedal(a)...

Mery vy ste ale rychla :-) to som velmi rada, ze chutil.

Anonymný povedal(a)...

kolacik vyzera lakavo .. rada by som vyskusala:) do akej velkej formy ste ho davali?

4ts povedal(a)...

Tak to som velmi rada :) dufam, ze vam bude chutit. Forma ma priemer 23cm.

Zverejnenie komentára