Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Moja "Minestrone"

štvrtok 1. novembra 2012

























































Tradičná talianska zeleninová polievka, ktorá v mojom ponímaní musí obsahovať paradajky, cestovinu a sezónnu zeleninu. Ako som sa dočítala, neexistuje jeden predpísaný recept na túto polievku a recepty na ňu sa líšia, ako od regiónu tak od sezóny a od rodiny k rodine. Túto polievku som s menšími či väčšími obmenami varila pravidelne počas môjho pobytu v Nórsku. Hustá, sýta polievka s plnou zeleninovou chuťou bola základom našej stravy (však Dani... :-)) a vždy zahriala a zasýtila po ceste bicyklom domov počas chladných dní.

Túto polievku robievam od oka a podľa chuti a obmieňam ju podľa toho, akú zeleninu mám práve v chladničke, ale základ tvorí:

1 cibuľa
¼ feniklu
2 mrkvy
1 petržlen
½ zeleru (alebo 2 stonky zeleru)
4 strúčiky cesnaku
1 cukina
sušené paradajky
1 plechovka paradajok
1 l vody
Nalámané špagety, alebo iné drobné talianske cestoviny
Čerstvé bylinky podľa dostupnosti (tymián, bazalka, rozmarín, petržlen...)
1 č.l. sušenej bazalky
olivový olej, soľ čierne korenie, feferónka podľa chuti
parmezán

Najprv si na olivovom oleji pomaly podusíme cibuľu, fenikel mrkvu, zeler, petržlen a cesnak. Táto zmes sa volá "soffrito" a dodá minestrone skvelú plnú chuť. Potom pridáme sušené paradajky, plechovku paradajok, bylinky na vyvarenie a zalejeme vodou. Necháme povariť, dochutíme a v poslednej fáze pridáme na kocky nakrájanú cukinu a nalámané špagety. Na záver môžeme pridať čerstvú paradajku, špenát, mangold, uvarenú fazuľu, cícer alebo hrášok. Toto sú najčastejšie suroviny, ktoré do minestrone pridávam ja podľa sezóny. Na tanieri dochutíme extra panenským olivovým olejom, parmezánom a čerstvými bylinkami.

4 komentáre:

Dan Kaposztas povedal(a)...

Moja najobľúbenejšia polievka :-) Je výborná, všetkým odporúčam!

4ts povedal(a)...

ďakujem za historicky prvý koment na 4ts blogu :-)

Anonymný povedal(a)...

zuzi..historicky druhy komnetar..vyzera vyborne...:))ta polievka myslim

4ts povedal(a)...

Ďakujem :-) to ma teší, že sa páči.

Zverejnenie komentára