Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Narodeninová čokoládová torta

piatok 2. novembra 2012


























































Čokoládová torta pre všetkých čokomaniakov, intenzívna chuť 70% čokolády, bohatá a pritom šťavnatá konzistencia rozplývajúca sa na jazyku. Tejto čokoládovej torte nie je (až na jej kalorickú hodnotu) čo vytknúť. Piekla som ju pri príležitosti narodenín neteri môjho priateľa, ktorá sa zaujíma o východnú kultúru. Pôvodne som chcela tortu ozdobiť jednoduchou mandalou z farebného kokosu, ale keďže som zástancom hesla „v jednoduchosti je krása“, čisté čokoládové plátno som pokryla odliatkami z bielej čokolády, ktorú som zafarbila, aby som dosiala želaný dizajn. Na želanie som tortu naplnila malinovo-tvarohovým krémom a čerstvým ovocím (pozn. bolo to začiatkom augusta). Povrch torty som pokryla maslovo-ganášovým krémom zo 70% čokolády. Na moje veľké potešenie, oslávenkyni a aj celej rodine torta veľmi chutila a tak sa o recept delím aj s Vami. Originál receptu na korpus nájdete na bbcgoodfood.

325 g masla
325 g 70% čokolády
50 ml espressa
5 ml vanilkového extraktu
325 g hladkej múky
1 č.l. prášku do pečiva
1 č.l. sódy
475 g trstinového cukru
5 vajec
284 ml kyslej smotany


Spoločne roztopíme maslo s čokoládou a pridáme espresso a vanilkový extrakt. V miske si rozmiešame vajcia s kyslou smotanou. Do veľkej misy preosejeme múku s práškom do pečiva a sódou, pridáme cukor a vlejeme postupne čokoládovú a smotanovo- vajíčkovú zmes. Cesto poriadne premiešame a vylejeme do pripravenej 26 cm otváracej formy, vymazanej maslom a pokrytej papierom na pečenie. Tortu pečieme cca 1 a 1/2 hodiny (kým špajľa zapichnutá do torty nevyjde čistá) v teplovzdušnej rúre vyhriatej na 160°C. Tortu necháme vychladnúť.

Na náplň a aj krém môžete použiť akúkoľvek Vami osvedčenú kombináciu podľa vlastnej chuti a sezóny.
 

6 komentárov:

Mery13 povedal(a)...

Wau, tato torta vyzerá profesionálne, určite tak aj chutí. A farebné čokoládové odliatky jej dodali veľký šmrnc.

4ts povedal(a)...

Ďakujem to ma teší, že sa páči ...a musím povedať, že bola naozaj výborná...veď ako ináč mohla dopadnúť kombinácia 70% čokolády a čerstvého ovocia :-)

HAPA povedal(a)...

Ahojky Zuzko - moc a moc hezké, jsi šikovná a to jsem ještě neochutnala - to musí být "bomba".
Musím pochválit i mamku, která mě upozornila na tvé stránky - já jsem babka-patchworka HAPA, mám radost, že tak šikovné ručičky jsou i moje kamarádky.
Přeji - potěšení z každé dobroty a dělání radosti i druhým. Hodně úspěchů přeje HAPA
můj web - klikni a koukni - napiš komentář

http://hana-patchwork.webnode.cz/

4ts povedal(a)...

Milá Hapa som rada, že sa Vám to páči a ďakujem za povzbudzujúce slová :-) milý komentár vždy poteší :-)

Unknown povedal(a)...

Zuzka, torta všetkým veľmi chutila. Ja som ju spravila s vanilkovo-mandľovým krémom a bola super ;-)

4ts povedal(a)...

Evka, tak to sa veeelmi tesim :-)

Zverejnenie komentára